torsdag 15 mars 2012

NBD betyder inte alltid Next business day the finale

Fortsättning på följetongen med den trasiga HP Proliant servern..

Tekniker kom på måndagen med de tre reservdelarna och de byttes snabbt och allt verkade OK fram tills det var dags att starta den. När servern skulle startas upp på USB-minne gick det inte hur det än kopplades och testades. Bara för teknikern att skruva tillbaka det gamla systemkortet igen och då startade den upp som den skulle igen. Den startade upp och fungerade efter otaliga omstarter och också efter att jag kört in uppdateringar. Jaha, hade jag äntligen en fungerande server igen eller var det att vara för optimistisk?

För att testa den lämnade jag servern igång över natten och tisdagen startade som tidigare. Samma server lyste grönt men inget fungerade och efter hårdreset var det discostämning igen med röd blinkande lampa.

Jaha, bara att ringa HP igen och felanmäla servern och som tidigare kunde de inte skicka ut tekniker för att det är NBD på servern! Inget hänsyn tas att jag har haft ett stillestånd på mer än två veckor utan tekniker kommer dagen efter. De frågade om jag ville ha de tre delarna utbytta igen och jag sade att jag tänker inte vänta en vecka till på delarna.

Ja, onsdag eftermiddag kom äntligen teknikern och bytte systemkort nummer 3 och otroligt nog har server fungerat mer än ett dygn nu. Om den lever imorgon går den att använda igen.

Tack för detta stillestånd HP, serverhaveri den 26 februari och en fungerande igen den 14 mars på eftermiddagen, det är vad man kan förvänta sig med ett NBD avtal. Frågan är hur långt kan man förvänta sig med ett 4 timmars?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...