Orsak
Outlook har en cache som uppdateras med ett visst tidsintervall. Om man som i detta fallet pekar om den till Office 365 kan cache ge upphov till detta fel.Lösning
1. Kontrollera att Outlook kopplar upp sig mot rätt mailserver.
Det gör du genom att hålla nere CTRL+SHIFT och högerklicka på Outlook-ikonen nere vid klockan. Välj "Anslutningsstatus" för att se att den kopplar upp sig mot rätt server.
Är det Office 365 då ska det vara den här adressen: https://outlook.office365.com
3. Stäng av "Ladda ner delade mappar"
Den inställningen hittar du här i Outlook: "Arkiv/kontoinställningar/kontoinställningar, ändra din mailbox." klicka på "Avancerat" och avmarkera "Ladda ner delade mappar" Klicka på "OK"
4. Stäng av cachelagrat Exchange-läge. Den inställningen hittar du här i Outlook: "Arkiv/kontoinställningar/kontoinställningar, ändra din mailbox." Välj nästa och slutför. Starta om Outlook så ska det fungera igen.
5. Ta bort cachefilen som har filändelse .ost I Windows 10 hittar du den här;
"C:\Users\användarnamn\AppData\Local\Microsoft\Outlook\användarnamn.ost"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar