fredag 27 oktober 2017

Iphone - hemligt nummer efter uppdatering till ios11

Efter uppdatering till iOS11 märkte jag att det inte går att ändra på inställning för om jag vill visa mitt mobilnummer eller ej, knappen var gråmarkerad och det gick inte att aktivera den.

Lösning
Jag hittade lösning på detta problem efter lite sökning, för att lösa det på min mobil var jag tvungen att göra följande.

1. Starta om mobilen
2. Gå till "Inställningar-Operatör" och avaktivera och aktivera "Auto"
3. Gå till "Inställningar-Telefon-Visa mitt nummer" och nu kunde jag aktivera detta igen.

En bugg som det verkar i senaste iOS (11.0.3) som förhoppningsvis åtgärdas med nästa uppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...