tisdag 12 april 2016

HP Elitedesk 800 G1 - omstartsloop efter uppgradering till Windows 10

Efter att jag uppgraderade en HP Elitedesk 800 G1 från Windows 7 till Windows 10 blev det stora problem. Jag märkte när jag loggade in att nätverkskortet inte fungerade som det skulle och startade om datorn. Det resulterade i att datorn fastnade i en omstartsloop som aldrig tog slut. Konstigt med tanke på att efter två misslyckade starter ska väl Windows 10 starta i felsäkert läge?

Det som jag fick göra var att återställa operativsystem till Windows 7 och sedan uppdaterade jag drivrutinerna för nätverkskortet som var Intel I217-LM till senaste version, jag passade på att uppdatera drvrutin för grafikkortet samtidigt då det tidigare har ställt till med en del bekymmer.


Min slutsats är, om det går se till att ha senaste drivrutin för NIC och grafikkort innan uppgradering för att slippa Windows restart loop from hell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...