torsdag 28 april 2016

Problem med Adobe Creative Cloud installation

Jag har suttit ett antal timmar med att försöka med att installera Creative Cloud och Acrobat på en dator med Windows 10. Felet har varit att när jag har installerat Cloud har programfönstret öppnat sig men inget har hänt.

Jag har avinstallerat och ominstallerat och kört Adobes cleanup tool utan att få det att fungera.

Det som till slut fungerade var:

Avinstallera Adobe Creative Cloud
Köra cleanup Tool och starta om datorn.

Döpt om mappen OOBE i följande mappar:
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe
C:\Users\(UserName)\AppData\Local\Adobe

Startat om dator igen och loggat in för att installera Creative Cloud igen. Då fungerade det äntligen med att logga in i appen för att installera Acrobat.
Du kan läsa mer om detta här: https://forums.adobe.com/thread/1237853

Tack Adobe för en massa bortkastade timmar!

En annan irriterande sak med Adobe CS. Jag väljer installera senaste version av Acrobat via Creative Cloud appen men ändå finns det en uppdatering till Acrobat, hur tänkte de där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...