fredag 15 april 2016

Installera Symantec EPP på en Windows 10 med SEPM misslyckas

När jag försökte att installera Symantec Endpoint Protection på en nyinstallerad dator med Windows 10 fick jag en del problem.

Logga in till dator som jag ska installera SEP till via Symantec Endpoint Protection Manager.


När jag försöker att logga in får jag detta felmeddelande som beror på att tjänsten Remote Registry är inaktiverad på klient. Starta tjänsten och sedan kan du logga in.

Installation misslyckas på klient

Installationsfilerna laddas ner till klienten och installation startar men misslyckas. Eftersom allt sker i bakgrunden får du inget felmeddelande på skärmen, det syns endast i Loggboken.
Detta beror på att Windows Defender är aktiverad med sitt realtidsskydd. Inaktivera Defender och starta om datorn innan du försöker att installera igen.

Installation misslyckas efter omstart

Om installation misslyckas med Defender inaktiverad och dator är omstartad kan du behöva ta bort registernycklar, mer om hur du gör det hittar du på Symantecs supportsida: https://support.symantec.com/en_US/article.TECH103109.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...