Logga in till dator som jag ska installera SEP till via Symantec Endpoint Protection Manager.
När jag försöker att logga in får jag detta felmeddelande som beror på att tjänsten Remote Registry är inaktiverad på klient. Starta tjänsten och sedan kan du logga in.
Jag har skrivit om detta i ett tidigare inlägg: http://kristerwennberg.blogspot.se/2015/05/failure-login-nar-du-ska-installera.html
Installation misslyckas på klient
Installationsfilerna laddas ner till klienten och installation startar men misslyckas. Eftersom allt sker i bakgrunden får du inget felmeddelande på skärmen, det syns endast i Loggboken.
Detta beror på att Windows Defender är aktiverad med sitt realtidsskydd. Inaktivera Defender och starta om datorn innan du försöker att installera igen.
Installation misslyckas efter omstart
Om installation misslyckas med Defender inaktiverad och dator är omstartad kan du behöva ta bort registernycklar, mer om hur du gör det hittar du på Symantecs supportsida: https://support.symantec.com/en_US/article.TECH103109.html
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar