söndag 20 oktober 2013

Uppdatera Nexus 7 till 4.3 Jellybean

Det är som att skruva tillbaka klockan till 90-talet när man ska uppdatera en Androidenhet som Nexus 7. Den hade version 4.2.1 förinstallerad och hela tiden kom notis om att uppdatering fanns tillgänglig. När jag försökte installera uppdatering slutade det med fel och omstart återställde till gamla versionen.

Idag var jag tillräckligt less detta fel och skulle uppdatera manuellt och snacka om att göra uppdatering manuellt. Först skulle det kopplas till pc, installera drivrutiner till USB, köra kommandon för att starta om den i rätt läge, låsa upp.

Uppdatering laddar man ner från Googles officiella nedladdningssida och såklart kommer den packad i ett format som kräver ett speciellt program för att det ska gå att packa upp.

Gick igenom allt steg för steg enligt guiden på Swedroid noggrant och det gick åt helsike i alla fall. Fick igång enheten först när jag laddade ner gamla versionen och installerade den igen.

Döm om min förvåning när jag nu kunde uppdatera den direkt först till 4.2.2 och sen 4.3. Några timmars bortkastad tid för detta och sen säger Androidfansen att det är så mycket bättre än iOs??

Slutsatsen efter detta är, om du är det minsta osäker på hur man ska uppgradera köp en Androidenhet med senaste version av operativsystemet. Ska du ändå uppgradera och den automatiska misslyckas häll upp en stadig alkoholstark dryck och bered dig på timmars svärande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...