fredag 9 januari 2015

Exchange 2010 problem med OAB och att se medlemmar i distributionslistor

Igår upptäcktes ett problem med den gemensamma adressboken i Outlook. När man klickade på en distributionslista för att se vilka som är med i den gick det inte. Det kom ett felmeddelande som bilden visar.

När jag körde Testa  automatisk konfigurering av e-post visade den inga fel. Att surfa till OAB fungerade också. Alla sökvägar stämde och det gick att öppna distributionslistor via webbmailen. Det enda som inte fungerade var själva gemensamma adressboken och att se medlemmar i dem. Det gick utan problem att skicka mail till en distributionslista.

Efter mycket testande och felsökande kom jag till slut på att det beror på att en tjänst på Exchangeservern var nere.
Det var tjänsten Microsoft Exchange Address Book som behövde startas för att allt skulle fungera igen.

Nästa gång det ska felsökas får jag komma ihåg att börja med att kolla så att alla tjänster som ska är igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...