torsdag 23 oktober 2014

Problem med att installera AMD grafikkortsdrivrutin

På en HP Z230 har jag i flera timmar försökt med att installera drivrutiner till grafikkortet AMD Firepro V3900. Datorn är installerad med Windows 7 Pro x64.

När jag har kört setup har jag fått detta felmeddelande fast jag är admin på datorn. Jag får inte installera för att jag bevisligen är administrator på denna dator. Jag har försökt med standardknepen som att högerklicka och köra som administrator men det hjälpte inte heller.
Ingen skillnad att ladda ner senaste drivrutinerna från AMD sida heller

Lösning
I enhetshanteraren högerklickade jag på bildskärmskortet och valde att uppdatera drivrutinen, jag valde den senaste versionen som jag laddade ner från AMD.
Jag fick bläddra fram till filen "C:\AMD\13.352.1019-WHQL-FirePro-Windowsx32x64-Retail\Packages\Drivers\Display\WB6A_INF"

Då uppdaterades drivrutin till den rätta för detta kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...