torsdag 24 april 2014

WSUS installera Internet Explorer 10

Nu är det dags att uppdatera alla webbläsare på arbetet till IE10. Det går snabbt när man har en WSUS som uppdateringsserver... trodde jag.

Jag sökte upp godkände Internet Explorer 10 till Windows 7 och Windows 7 x64 och förväntade mig att få se IE10 på klienterna nästan direkt efter men den uteblev. Dubbelkollade och trippelkollade och allt var rätt på WSUS, trots det syntes inte IE10 på klienten.

Lite googlande på det och då visade sig att för att kunna installera IE10 via WSUS då behöver alla klienter först plattformsuppdatering KB2670838 och den finns inte på WSUS. Som tur är går det enkelt att importera uppdateringar och sen godkänna. Efter det installerade jag den på en dator, tyvärr krävs det en omstart efter installationen av uppdateringen.

Efter omstart då dök den saknade IE10 äntligen upp, efter lite mer jobb än vad jag hade räknat med. Lite enklare borde väl MS ha kunnat ordna med detta?

Internet Explorer 11 då, ja med tanke på att var och varannan sida varnar för problem om man har den webbläsaren då avvaktar jag med att distribuera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...