måndag 7 april 2014

Internet Explorer 11 fungerar dåligt Microsofts egen sida

Bra jobbat Microsoft med er senaste webbläsare IE11 och hur den visar webbsidor. Mina intryck av denna webbläsare är hittills att den är ett stort fiasko och det finns några enkla orsaker till det.

Sidor fungerar inte mer, inloggningssidor och andra har slutat att fungera och det beror på IE11. Det känns tråkigt att be användare som har dessa problem att använda en annan webbläsare än IE och det var väl inte tanken?

Idag stötte jag på ett nytt problem som känns skrattretande, inte ens Microsofts egen sida visas rätt i IE11.

Jag har precis satt upp en ny virtuell server och uppgraderade till senaste IE. Efter det skulle jag installera uppdateringar till andra MS produkter.

Jag klickade på Get updates for other MS products som vanligt men då kom jag till fel sida.


Istället för att få godkänna att jag vill söka på alla produkter fick jag veta att Windows update finns under alla program, knappast vad jag söker.





Om jag istället lägger till Microsoft.com i sidor som ska visas i kompabilitetsvyn och stänger ner IE och gör om proceduren fungerar det bättre.

Nu kan jag godkänna och få möjlighet att ladda ner uppdateringar för alla produkter.





Microsoft borde väl ändå själv kunna bygga sina sidor och webbläsare så att de fungerar tillsammans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...