tisdag 29 april 2014

Adobe Cloud och Firefox en dålig kombination

Dagens mest konstiga fel idag och den än mer konstiga lösningen...

En användare med Adobe CS kunde inte skriva ut till PDF och det visade sig att Acrobat saknades på datorn. Enkelt att lösa, bara ladda ner Acrobat som en app och installera den på datorn.

Installationen slutfördes men ingen Acrobat och ingen PDF-skrivare heller, omstart hjälpte inte heller.

Ingen rimlig förklaring och då fick undertecknad rycka in. När jag öppnade Program och funktioner fanns Acrobat i listan men den var gråmarkerad och då avinstallerade jag program igen. Omstart av Adobe Cloud kontrollpanelen sen fanns möjlighet att installera Acrobat igen. Samma sak igen och ytterligare en avinstallering och lite funderingar.

Ett långskott, användaren hade Firefox som standardwebbläsare och jag ändrade det till Internet Explorer istället och sen samma installationsprocedur och då fungerade det.

Finns det några problem med att använda Firefox och Adobe Cloud eller vad berodde det felet på? Jag och användaren är i alla fall nöjda med att det fungerar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...