onsdag 20 januari 2010

Webdav - Ett mörker i den upplysta världen

Vi kör sen ett par år tillbaks en lösning för säker filöverföring till en server på jobbet med hjälp av Webdav. Detta har fungerat bra tills XP SP3 kom då det helt plötsligt slutade att fungera. Det fungerar inte heller i Vista eller Windows 7 om man försöker att gå via IE.

Jag har trots mycket googlande inte hittat någon bra förklaring varför MS har stoppat detta. Den enda lösningen för att kunna använda detta nu är via mina nätverksplatser som jag personligen tycker är mycket mer invecklat för en användare att lägga upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...