Den senaste veckan har jag felanmält en stationär och en bärbar dator till HP, det är garanti på båda samt de har båda carepack 3 år NBD. Det otroliga eller snarare skrämmande är att när deras tekniker har varit ut för att byta den trasiga delen, i dessa fall moderkortet och en bildskärm har det visat sig att båda utbytes varit defekta!
Det som var ännu sämre var att teknikern som bytte skärmen inte bemödade sig ens med att beställa en ny eller ge ärendet till en kollega. Han väntade kallt på att jag skulle ringa in till supporten för att fråga vad i h-vete det var som händer.
Slutorden idag blir att lita inte på HP - deras så kallade NBD och allra minst på deras tekniker.
Hoppas på bättre tur imorrn då båda datorerna ska repareras.
Tips och trix för att förenkla vardagen för dig som arbetar som IT-support eller tekniker.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
One or more intermediate certificates missing
När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...
-
Ett enkelt sätt att få fram serienumret på datorn är att göra det från kommandoprompt Starta en kommandoprompt (Windows+R skriv CMD) i f...
-
Ibland kan man behöva exportera en distributionslista från den gemensamma adressboken i Outlook och det finns ett sätt att göra det på. ...
-
Om du får problem med att en av dina kollegors kalendrar i Outlook inte visar alla inbokade möten gör så här. Ta bort kollegans kalender...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar