Den senaste veckan har jag felanmält en stationär och en bärbar dator till HP, det är garanti på båda samt de har båda carepack 3 år NBD. Det otroliga eller snarare skrämmande är att när deras tekniker har varit ut för att byta den trasiga delen, i dessa fall moderkortet och en bildskärm har det visat sig att båda utbytes varit defekta!
Det som var ännu sämre var att teknikern som bytte skärmen inte bemödade sig ens med att beställa en ny eller ge ärendet till en kollega. Han väntade kallt på att jag skulle ringa in till supporten för att fråga vad i h-vete det var som händer.
Slutorden idag blir att lita inte på HP - deras så kallade NBD och allra minst på deras tekniker.
Hoppas på bättre tur imorrn då båda datorerna ska repareras.
Tips och trix för att förenkla vardagen för dig som arbetar som IT-support eller tekniker.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
One or more intermediate certificates missing
När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...

-
Ett enkelt sätt att få fram serienumret på datorn är att göra det från kommandoprompt Starta en kommandoprompt (Windows+R skriv CMD) i f...
-
Ett fel som har irriterat mig ett tag när jag inte har hittat en lösning på är att när vissa användare skickar ett mail med en bifogad fil d...
-
Dagens Windows 10 problem. En användare fick problem med utforskaren på datorn (explorer.exe) Felbeskrivning När användaren försökte st...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar