tisdag 12 januari 2010

HPs Next business day avtal


Den senaste veckan har jag felanmält en stationär och en bärbar dator till HP, det är garanti på båda samt de har båda carepack 3 år NBD. Det otroliga eller snarare skrämmande är att när deras tekniker har varit ut för att byta den trasiga delen, i dessa fall moderkortet och en bildskärm har det visat sig att båda utbytes varit defekta!

Det som var ännu sämre var att teknikern som bytte skärmen inte bemödade sig ens med att beställa en ny eller ge ärendet till en kollega. Han väntade kallt på att jag skulle ringa in till supporten för att fråga vad i h-vete det var som händer.

Slutorden idag blir att lita inte på HP - deras så kallade NBD och allra minst på deras tekniker.

Hoppas på bättre tur imorrn då båda datorerna ska repareras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...