fredag 8 januari 2010

Deploy printer med GPO

Jag har försökt med att få till så att mina GPO installerade skrivare går att ta bort från klienterna och nu har jag hittat en lösning på detta. Istället för att ha med skrivarna i Principer/Windows inställningar/distribuerade skrivare har jag de endast under Inställningar/Inställningar från kontrollpanelen/skrivare. Jag har även satt dem där så att de ska ersättas varje gång som användare loggar in.

Standardskrivare
För att få till så att användarna på de olika våningsplanen ska få sina skrivare som standard har jag testat flera olika lösningar. Den enda enkla som fungerar är att jag har lagt upp alla skrivare dubbelt. Den första bara att den ska läggas upp till andra, den andra som Standard med filter aktiverat för en viss säkerhetsgrupp.

Det som är kvar att lösa nu är att det är lång responstid för skrivarna vid utskrift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...