torsdag 7 januari 2016

GPO Windows 10 dölj meddelanden under projicering

Jag har försökt med att få till en bra lösning för åtgärdscentret på Windows 10. Det är irriterande med att få notiser i vissa lägen. Det går att aktivera tysta timmar men då kan en användare inte ändra detta.

Min lösning var att ställa in så att notiser inte visas när man projicerar något, till exempel en PowerPoint. I Windows hittar du detta under Inställningar/System/Meddelanden och åtgärder. Som standard är det inaktiverat.

Jag har sökt hur man kan göra det med Group Policy men har inte hittat det. Istället lägger jag till en registernyckel för detta:

I registret lägg till följande nyckel:
Nyckelsökväg:HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Notifications\Settings

Värdenamn: NOC_GLOBAL_SETTING_SUPRESS_TOASTS_WHILE_DUPLICATING
Värdetyp: REG_DWORD
Data: 1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...