söndag 3 maj 2015

KB3037580 kraschar Appool på IIS 8

Idag uppdaterade jag Intranätservern med många uppdateringar från Windows updateoch startade om servern. Efter omstart fungerade inte Intranätet som är byggt på Epi-server och finns på en Windows 2012 server med IIS 8.
Jag fick error 503 service unavailable när jag försökte gå till Intranätet.

På servern såg jag att Application pool för intranätet var stoppad och det gick bra att starta den men när jag försökte att öppna sidan kraschade application pool igen.

I felloggen syntes EventID: 2280.

En snabb sökning på nätet tydde på att det beror på update KB3037580 som ställer till med detta. Du kan läsa mer om det här: http://goo.gl/NyTJYl

Efter en avinstallering av uppdateringen och omstart av appool och site så fungerar den igen. Varför denna uppdatering skapar detta problem vet jag inte men om du ska uppdatera din webbserver läs mer om denna uppdatering innan du installerar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...