söndag 21 oktober 2012

Ratar iPad

Tyvärr Apple men min korta relation med iPad slutade inte lyckligt och vi kommer inte att leva tillsammans för evigt i en it-symbios.

Jag har testat en iPad 3 på alla sätt sen i juli för att se om den är något för företaget att ha. Den är snabb och bra att läsa text på och man har tillgång till i princip en obegränsad mängd appar.

Vad är nackdelen då för alla andra lovsjunger denna skapelse så det kan jag utelämna.

1. Batteritiden, den är sådär men laddningstiden är ju värre än på någon annan batteridriven sak jag har haft.

2. Ansluta till ett Microsoftnätverk, det finns säkert bra appar för detta men jag litar inte på några suspekta tredjepartsverktyg för detta. Jag fann inget vettigt sätt att komma åt det företagets interna NAS.

3, Olika appar är anpassade för olika fildelningstjänster och det är otroligt irriterande. Efter några månaders testande har jag filer överallt på olika tjänster som Dropbox och Skydrive.

4. Jag vill själv bestämma vilket program jag vill öppna en fil i men det går inte eller är onödigt omständigt.

Nu har jag överlämnat min iPad till en annan på jobbet som behöver den mer än mig. Själv väntar jag otåligt på att MS Surface släpps. Den tror jag kommer att fungera mycket bättre till jobbet än en iPad som är perfekt privat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...