fredag 19 oktober 2012

Dell+bärbar+drivrutiner=gråhårig

Installerade en inköpt Dell E6430s denna vecka och det var verkligen en utmaning. Som det brukar vara med en ny så finns det en del enheter som det saknades drivrutiner till. Det första som irriterar är att jag köper en dator för ett femsiffrigt belopp och får INTE ens med en skiva med drivrutiner och program! Bara gå till Dells sida och ladda ner då och det fungerade sådär. Dags för Dell att göra om sin svenska sida och göra rätt!

Jag installerade Win7 x64 och då förväntar jag mig att det ska finnas x64 drivare på sidan men där fanns bara Win7 x32. Strunt samma för det brukar fungera men vissa program fungerade inte alls. Behöver du få in alla drivare och program gå till den Amerikanska sidan istället. Hur tänkte de här?

Nästa otroligt irriterande problem var att hitta drivare till det trådlösa nätverkskortet. De som fanns på Dells sida fungerade inte. Till slut hittade jag att det var ett Intel(R) WiFi Link 5100 AGN och då var det enkelt att hitta rätt drivrutin via Intels sida.

Tyvärr Dell men detta avskräcker mig och nu kommer jag att tveka att köpa flera av detta märke.

1 kommentar:

  1. Hej

    Ked af at høre, om din oplevelse med dit køb fra os.

    I rigtig mange tilfælde medsender vi en disc med drivers, så det kan muligvis være en fejl. Dette kan jeg dog beklageligvis ikke sige med sikkerhed, uden at kende dit servicetag/ordrenummer (må aldrig sendes offentligt, men kan sendes pr. mail til: Karina_Hansen@Dell.com).

    Når dette er sagt, er det korrekt, at vi henviser til vores hjemmeside for driver downloads, og dette skyldes udelukkende, at den opdateres ligeså snart der er nye drivers tilgængelige. På denne måde, kan kunden altid sikre sig, at de har nyeste driver til sit system.

    Jeg forstår udmærket din frustration over, at du åbenbart ikke finder de rette drivers på den svenske side. Dette er naturligvis ikke optimalt, og jeg vil give din feedback videre til de ansvarlige, i håb om, at dette rettes til fremtidig brug.

    Med venlig hilsen

    Karina Hansen
    Dell | Social Media & Communities Professional
    Følg os på Twitter: @DellLyssnar

    SvaraRadera

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...