måndag 29 mars 2010

VB-skript för att övervaka om en fil ändras.

Jag fick en annorlunda förfrågan nyligt på jobbet om att det behövs någon typ av övervakning av en loggfil. Detta för att ett program på en server slutar att fungera och det enda felmeddelande som genereras är att det skrivs in i en loggfil. Jag har skapat ett vb-skript som gör detta arbete, den kontrollerar ifall Arkiv attribut finns på filen. Om den finns skickas det ett mail till ansvariga samt A attributtet tas bort med automatik för att det inte ska skickas en massa mail om detta. Är du intresserad av att ta del av detta skriptet kontakta mig, kontaktuppgifter har du p denna sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...