tisdag 16 mars 2010

Att tänka på när det WSUS installation.

Efter flera timmars felsökande har jag konstaterat ett antal saker när det gäller WSUS:

1. Om det är möjligt ha inte några andra webbsajter på samma IIS som WSUS.
2. Installera ALDRIG den på default website.
3. Om du gör det kontrollera att default website använder port 80, annars installeras den på den första siten som har den porten.

För att få den att fungera på servern där bland annat ett Intranät finns gjorde jag följande:
Jag installerade WSUS och angav i setup att installera den på en ny webbsite med standardporten 8530. Efter installationen körde jag konfigurering av WSUS.

Jag vill även att datorer som är med i vissa GPO ska hamna i speciella grupper i WSUS, här är det viktigt att du i GPO anger rätt sökväg till server samt port 8530. (http://servernamn:8530).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...