söndag 7 februari 2010

Dessa patching days...

Ja då var det dags för den sk patching tuesday igen då Microsoft släpper 13 uppdateringar denna gång. Detta innebär på jobbet att med WSUS där kommer dessa uppdateringar att godkännas till klienter på onsdag och installeras torsdag förmiddag. Bara att förvarna alla användare att datorerna kommer att gå långsamt när dessa ska installeras för att slippa samtal om detta.

På servrarna har jag konfigurerat att alla uppdateringar ska godkännas av mig för att jag ska ha koll på detta, för att få in detta i alla servrar får jag se till att va arla på jobbet torsdag eller fredag och göra detta innan  användare kommer till arbetet. Hur gör du på ditt jobb med detta, på samma sätt som mig?

Du kan läsa mer om detta här:
http://www.idg.se/2.1085/1.291890/microsoft-forbereder-ny-monsteruppdatering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...