fredag 19 februari 2010

2008 server på en HP DL380 G4

Igår skulle jag installera om en gammal server, en HP Proliant DL380 G4. Det jag skulle installera var 2008 server standard på den. Hur jag än försökte ville inte installationen starta från Smartstartskivan fast jag kunde välja rätt OS. Efter 2 timmars svärande kom jag på att det kan vara bra att kontrollera att det går att ha 2008 på den gamla servern. Det visade sig att det gick det inte, bara att installera 2003 på den då och det gick klockrent.

Summa summarum, kolla kompabilitet innan du ska installera en server, allra helst en gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...