fredag 10 augusti 2012

Senast ändrade fil

En sak som försvann med Windows 7 utforskare var genvägen senaste ändrade filer. En genväg jag ofta använde i Vista. Varför Microsoft slopade den är konstigt men de ville väl förnya Win7 på sitt sätt.

Jag har sökt efter lösningar för att få tillbaks denna genväg och så här lyckades jag. Jag letade upp en dator med Vista och kopierade genvägen från den. Sen tillbaks till datorn med Win 7 och kopierade in den och nu har jag en fungerande genväg på den.

Sökväg till genvägen: C:\Users\"username"\Links\Recently Changed.search-ms

Om du inte har tillgång till en Vista kan du kopiera filen här:
http://www.fildump.se/?file=tmp_21313644101344634487-Recently Changed.zip

Observera att du gör detta på egen risk, skanna filen innan du öppnar den för att se till att det inte finns någon skadlig kod i den. Detta för att filen finns på en gratis filuppladdningstjänst som jag inte har någon koll på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...