onsdag 4 juli 2012

Boot camp - Installera Windows 7 på en MacBook Pro

Min erfanrehet av Mac datorer är begränsad så när jag fick frågan att installera Windows på en användares MacBook då visste jag inte hur det skulle gå till. Lite googlande så hittade jag att de har det smarta programmet Boot Camp installerat.

Det var bara att starta upp Boot Camp och följa guiden. Se bara till att du har en extern disk eller annat lagringsmedia för dator vill spara WindowsSupport på externt media. Efter det får du välja hur stor partition Windows ska ha så se till att ha disken rensad så att du kan ge ordentligt med diskutrymme till det.

När du får valet vilken partition du ska installera på partition BOOTCAMP. Du måste formatera partition innan installationen.

Efter installation gå till det externa mediat och kör programmet setup som finns i mappen Windowssupport på det externa mediat.

Efter det är det bara att installera alla Windows uppdateringar som finns och det är många just nu i väntan på nästa SP.

Här hittar du installationsmanualen till Boot Camp.
http://support.apple.com/kb/HT3986?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...