torsdag 24 maj 2012

Säljarfloskler

Idag ringde en säljare som precis som alla andra skulle berätta om hur underbart företaget var och alla deras underbara tjänster. Förutom alla andra floskler och yranden om molntjänster och annat reagerade jag direkt på en sak han lovade.

Med deras lösning för servrar skulle omstart av servrarna inte behövas. Ojoj, här var det en säljare som tog i utan dess like. Jag försökte lugnt och sansat att säga att detta är fullständigt omöjligt när inte ens Microsoft har en lösning för detta. Säljaren skulle kolla upp detta med sina tekniker och jag visste direkt att detta företag aldrig kommer att få sälja sina tjänster gällande servrar eller drift så länge jag har något att säga till om.

Frågan är om jag gör fel, tänk om de har kommit på hur man ska slippa omstarter i alla fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

One or more intermediate certificates missing

När jag försökte att installera ett Wildcardcertifikat på en webbserver fick jag följande felmeddelande som bild visar att det saknar ett ...